Основні принципи виховної роботи
В основу діяльності колективу коледжу з виховання студентів покладені нормативні документи, що стосуються студентського життя та виховної роботи, а саме: Загальна декларація прав людини, Конституція України, Закон України «Про фахову передвищу освіту», Концепція національно-патріотичного виховання молоді та інші директивні документи.
Метою виховної діяльності в МТФК є надання майбутнім фахівцям основоположних цінностей, ідей і переконань стосовно української державності та національної ідеї, формування активної громадської і особистої позиції молоді у становленні міцної і авторитетної держави, духовно збагаченої, інтелектуально розвиненої і активної особистості сформованої як громадянин, патріот, висококваліфікований фахівець і сім’янин.
Основними формами виховної роботи зі студентами коледжу є:
виховання під час навчальних занять та виховних годин;
позаурочна та індивідуальна робота;
заняття в спортивних секціях, творчих колективах, клубах за інтересами;
участь у підготовці та проведенні конкурсів, свят, тематичних вечорів, зльотів;
робота в органах студентського самоврядування;
виховна робота в гуртожитках.
Виховання студентської молоді здійснюється за такими напрямами:
національно-патріотичне виховання;
адаптація студентів нового набору;
інтелектуально-духовне виховання;
превентивне та правове виховання;
морально-етичне виховання;
екологічне виховання;
художньо-естетичне виховання;
трудове виховання;
сімейно-родинне виховання;
профорієнтаційне виховання;
фізично-оздоровче виховання.
Основні завдання виховної роботи:
забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;
виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;
сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;
формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
відновлення і вшанування національної пам’яті;
ствердження принципів загальнолюдської моралі – правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших доброзичливостей;
формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;
відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді;
забезпечення повноцінного розвитку молоді, охорона і зміцнення її фізичного, психологічного та духовного здоров’я;
виховання у студентів бережного економного ставлення до державного майна;
забезпечення високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних потреб та почуттів;
вироблення екологічної культури, розуміння необхідності гармонії її відносин із природою;
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;;
формування у студентів потреби вести здоровий спосіб життя, позбуватися шкідливих звичок.
Поряд з освітнім процесом, виховання студентів відбувається і в позанавчальний час, через гуртки, студентські клуби за інтересами, бібліотеку, спортивний клуб, органи студентського самоврядування. Особливістю цього напрямку виховної роботи є його планомірний і змістовний характер організації виховних заходів. Саме через них розвивається духовність, художньо-естетична культура, реалізуються творчі можливості студентів.